Miami

23 april 2012 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Miami is er één voor op het lijstje herhaalbezoeken. We begonnen bij een host op een woonboot in Miami South. Hij kwam ons ophalen laat in de avond en bracht ons naar de woonboot, waar we een plekje voorin kregen, op bunkbedden. Het was krap, maar het sliep eigenlijk heerlijk. Het waren twee bedjes schuin boven elkaar en nog wat traptredes verder naar beneden was een ander hokje met twee bedden, maar omdat je daar alleen kruipend naar binnen kon, doopten we die ruimte tot inkruipkast. De host was best een aardige vent, werkloze veertiger die aan 'hashen' doet... Met een groep iets ouderen door een stad rennen, verplicht bier drinken en rare liedjes zingen... Best grappig voor een keer maar we zijn hier toch nog iets te jong voor, onze studententijd is net voorbij en daar zijn we nog blij mee!
We werden bij onze volgende host in Miami Beach gedropt die ons meenam op een zeiltrip. Bij binnenkomst kregen we meteen antibraak pillen in onze handen geduwd...bijzondere kennismaking :)
De zeiltocht begon in Fort Lauderdale, waar een ouwe Israeliet een zeilboot had liggen. Samen met een halve Spanjaard gingen we aan boord en zo golfden we door de wateren van Florida. Na een tijdje kwamen we zelfs op open oceaan en werden de golven nog zachter. Geen beest te bekennen helaas, behalve wat pelikanen. Bij terugkomst stalden we het meegenomen eten uit en zaten we heerlijk op het terras in het zonnetje wat na te genieten.
De volgende dag ging heel anders: we waren samen met onze host en een Frans stel op weg naar de Everglades, toen 't begon te regenen... We zagen één wilde alligator voordat we een alligatorshow kregen, waarbij 't parkmannetje stukken kip in hun bekken mikten. We vonden ze nogal mak, voor hongerige alligators. Toen we met z'n honderden tegelijk bijna een massale hartaanval kregen door een wel heel harde donder, werd ter plekke de aluminium (!) boottocht door het moeras afgeblazen en konden we weer naar huis. Waar 't ook regende. Dus we hebben wat rondgeslenterd, waarbij we eindigden in een Spaans tentje, 100 Montaditos, waar we voor een dollar per stuk een heerlijk minibaguetje gegeten hebben. Daarna nog een mojito bij de Cubaan en slapen maar.
Vrijdag stranddag, lekker verbrand op alle bikinirandjes en 's avonds heeft Debbie gesalsadanst in de enige club in Miami waar men LA style salsa danst (NIET de bedoeling). De mensen die er dansten waren op z'n zachtst gezegd niet bijster goed en dat weet ik, want ik ben inmiddels meesteres salsabekijker. Deb vond gelukkig twee andere mensen (mannen) die Cuban style dansten en toen was 't toch nog een leuke avond.
De volgende dag regende 't weer en hebben we souvenirgeshopt. 't Zag er niet erg stevig uit, dus hopelijk overleeft het de 6 weken die we nog hebben. 's Avonds hebben we weer gegeten en een wijntje gedaan met de halve Spanjaard en 't Franse stel en met een Franse crêpe de avond afgesloten. Was trouwens de lekkerste crêpe EVER!!!
Vandaag zondag was schoonmaakdag en natuurlijk zonnig want Debbie en Marlieke gaan weg! Dag Miami en over een pasr uur hallooooo Jamaica!

PS Zijn jullie al reactie-moe? :)

1. Ellen:
    23 april 2012
    Fijn dat het hier leuk was, jammer van de regen. Blijkbaar is het overal knudde met het weer. Veel plezier in Jamaica xxel
  2. Carla:
    hoi Meiden,
    regen in Miami, dat is toch niet de bedoeling als je daar bent hoor! Maar ik heb gelukkig ook een mooie foto gezien van een prachtig zonnig strand dus daar hebben jullie dan ook nog even van kunnen genieten..
    Op naar Jamaica, nog een paar weekjes en dan weer naar het burgerlijke Ede.. wat zal dat tegenvallen hahaha.
    Geniet er lekker van samen en veel plezier in Jamaica! liefs van ons allemaal uit het koude Ede,
    Carla xx
  3. Ria:
    23 april 2012
    Hoe bestaat het dat jullie die zeldzame regendruppels die in Miami vallen mee mochten maken!! Dat kan toch niet iedereen zeggen, die daar is geweest...:-D.
    En nu zitten jullie al weer in Jamaica. Wat gaat dat toch snel allemaal. Vinden jullie dat het half jaar ook (te) snel gaat?
    Ik ben trouwens benieuwd, welke landen jullie nog meer op het lijstje met "herhaalbezoeken" hebben staan en waarom, maar dat horen we binnenkort wel weer. Geniet nog volop van de laatste 5 weken. Liefs uit Hengelo
  4. Maarten:
    23 april 2012
    Nog lang niet "reactie-moe" :)
    Betaald dat een beetje? Professioneel salsabekijker?
  5. Ellen:
    23 april 2012
    jammer dat jullie ook nu weer regen mogen mee maken. t zit in de rugzak denk ik
  6. Ria:
    23 april 2012
    Ik heb laatst trouwens een workshop Salsadansen gedaan met mijn collega's. Zo, dat was zweten voor zo'n "bejaard team" waarvan het merendeel boven de 50 is en net niet het geschikte (lenige :-D)postuur heeft. Kun je je voorstellen hoe dat er ongeveer uit moet hebben gezien....;-) Maar we hebben wel heel veel gelachen en daar ging het om.
  7. Miklos:
    24 april 2012
    Toen ik 15 was mocht ik met mijn ma mee Hashen (met de hash house harriettes). En voor het eerst bier drinken. En die dames waren ook allemaal oud, 25+ !!!!! ;-) :-D
  8. Guido:
    24 april 2012
    Nope!
    Nog niet reactie-moe! ;) Al heb ik er wel een paar verzaakt(a)

Vind het heel vreemd om te lezen...een 40-er die aan "hashen" doet...als "gezonde" Nederlander heb ik daar toch een ander idee bij... ;) :D
    Durven jullie het risico nog aan om weer met een souvenir rond te gaan sjouwen? Meen mij iets te herinneren over souvenirs en dat deze vergeten of gesloopt worden.

Have fun op Jamaica en denk nog eens aan de film "Cool Runnings" :D

X Guido
  9. oma Willy:
    25 april 2012
    Aligators zijn goeie waakhonden.Jullie overgrootouders hadden er een in de vijver achter hun achtertuin zemmen,inbrekers bleven zo achterwegen.Verder liep ik met de ouwelui een keer door een park in de buurt van Orlando met een enorme grasvlakte,,kon je gemakkelijk de weg verkorten,maar helaas daar lag een grote alligator te zonnen,bordjes verboden het gras te betreden waren er dus niet.Iedereen nam vanzelfsprekend het aangelegde pad.