Hawaii (special: extra kort)

5 april 2012 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

We kwamen rond 11u aan op Hawaii, het weer was goed! We belden onze host, maar die had opeens geen plek meer (iets met een ex-vrouw) en dus zei ie ik bel wel een hostel voor jullie, op mijn kosten verblijven jullie daar. Dus wij: okeee. Het Zwitserse stel besloot een freephone nummer te bellen, vroegen naar het goedkoopste hotel en kwamen op hetzelfde hotel uit, dus we gingen met z'n vieren op weg naar het hotel, Maile Sky Court. Klinkt duur en was mooi! Voor ons was 2 nachten betaald, dus wij waren blij :)

's Avonds kwam de 'host' langs, met z'n dochter van 10, echt een leuke vent en we hadden graag meer tijd gehad!! De volgende dag, onze enige volle dag, zijn we rond gaan lopen, zijn we over Waikiki beach gaan lopen, hebben we wat door de straten geslenterd, de International Market bezocht, waar ze veel troep verkopen (vooral veel parels, mag je voor 5 dollar een oester prikken, waar GEGARANDEERD een parel in zit, whut?). We dronken om 12:00 (!) een mai tai (Hawaiiaanse cocktail) aan het strand en deden 's middags een dutje in het hotel. Daarna dronken we een biertje met onze Zwitserse vrienden en gingen we 's avonds eten in een Japans restaurantje. Daar ontmoetten we onze host weer en gingen we naar Duke's, een bar/restaurant waar ze live muziek spelen en waar je schijnbaar een prachtige zonsondergang kan zien, maar die wij niet hebben gezien omdat het al donker was... Het was erg gezellig en de host bood het Zwitserse stel zelfs een plek bij hem thuis aan. Wij stikjaloers natuurlijk, want dankzij ons, krijgen zij de komende 1,5 week heel Oahu te zien en slapen ze gratis, terwijl wij geen idee hebben hoe Hawaii eruit ziet en zijn huis niet hebben gezien :( Nouja...

De volgende dag gingen we op zoek naar een souvenir, moeilijk!! Want we hebben dus geen idee wat we moesten kopen omdat we niks hebben gezien van Hawaii. Zelfs Pearl Harbour bleek onmogelijk, want je moest daar blijkbaar om 06:00 al heen en niet om 09:00 dus er zouden geen kaartjes meer zijn. Terwijl het Zwitsers stel straks rondgeleid wordt door de host, die vlakbij Pearl Harbour woont en bij de luchtmacht zit en dus speciale toegang heeft tot die plek. BALEN!!!!!!!! Rond 18:00 kwam het shuttlebusje ons ophalen en werden we bij het vliegveld weer afgezet. Inchecken was supermakkelijk, helemaal zelf via de computer en je tas dump je op een karretje. Domestic flight, dus ze zijn opeens helemaal niet zo streng (waren ze trouwens ook niet bij aankomst USA, Nieuw-Zeeland, Palau en Taiwan waren veeeeeel strenger). Op naar Los Angeles...

1. Ellen:
    7 april 2012
    gelukkig heb je nog een leven lang om nog eens naar Hawaí te gaan.... contact houden met de zwitsers en dan weet je waar alles is en wat je gezien moet hebben. Zou je eigenlijk ook weer bij die host moeten kunnen overnachten, mja maar ach wie weet lukt dat ook nog. Ben benieuwd naar jullie L.A. ervaring. have fun xxel
  2. oma Willy:
    14 april 2012
    Waar zitten jullie nu ?In L.A. of Hawaii.Misschien kom je Mädi tegen,die zou met een vriendin daar heen gaan een dezer dagen.Naar Hawaii bedoel ik.
  3. Maarten:
    Las Vegas als ik het goed heb... Nog geen grote kapitaal verliezen voor zover ik weet ;p