Dubai

3 december 2011 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Hallo allemaal! Hier even een korte groet uit Dubai! Vrijdagnacht zijn we hier aangekomen, rond 2 uur in de ochtend (lokale tijd, haha) en heeft onze host Vijay ons welkom geheten. Hij is heel aardig en heeft ons vandaag de hele dag op sleeptouw genomen door Dubai. De stad zelf bestaat grotendeels uit hoogbouw (hooooogbouw), maar is prachtig. We zijn begonnen in het oude gedeelte van de stad, hebben daar met een bedoeinenboot de rivier overgestoken en zijn toen gaan shoppen in de souks die open waren. Helaas waren er veel gesloten vanwege de nationale feestdag: De Verenigde Arabische Emiraten bestaat 40 jaar (hoezee!). Betekent: veel drukte in de stad en in het verkeer. Na de souks zijn we Indiaas gaan eten bij een restaurant, waar we ons dan ook heerlijk volgepropt hebben met curry en papadums. Daarna zijn we naar de Burj Khalifa gegaan, waar we het fonteinenschouwspel gezien hebben. Na ruim een half uur wachten was het eindelijk zo ver! 5 minuten pure spanning... Haha! Toen nog een half uur gewacht om te checken of het wel echt 5 minuten duurde. En ja, ook een half uur later duurde het schouwspel weer vijf hele minuten. Vet. Daarna zijn we door het grootste winkelcentrum van de wereld gelopen, de Dubai Mall. Enorm en vooral bestaand uit hele, heeele, dure winkels. Heel gaaf om te zien en we hebben er lekker helemaal niks gekocht. Hulde! Daarna de weg naar huis, een ramp vanwege de enorme wachtrij voor de bus. Dan maar een taxi. Oh nee, toch een bus. Hee, de bus staat stil. 40 minuten gedaan over het stuk tot het treinstation. Treinstation vol. Toch maar weer terug met de bus naar de Dubai Mall. Duurde nu ineens maar 4 minuten. Heuh? Taxi nemen dan toch. Ondanks dat er een kleine 300 man stond te wachten op een taxi hebben de charmes van Vijay hun best gedaan en hadden we al snel een taxi. Eenmaal thuis moest er iets cultureels gedaan worden en zaten we heerlijk shisha te paffen in het plaatselijke koffiehuis. Daarna nog even een wandeling op het strand, met uitzicht op Palm Island. Nu thuis te genieten van een live concert van Vijay en onze surrogaathost Sid op het keyboard, inclusief Indische zang :-)

De groeten allemaal en tot ons volgende bericht!

1. Maarten:
    3 december 2011
    Waren het serieus de charmes van Vijnay, of gewoon de aanwezig van 2 schone dames waardoor de taxichauffeur voorrang verleende?
  2. Ellen:
    3 december 2011
    Ha ha dat klinkt weer zeer avontuurlijk. Dat jullie nog plek hebben voor aankopen... Die Vijay was zeker vrij op de feestdag. Wat leuk dat jullie zoveel gezien hebben, dat lukt normaal vast niet als je in een luxe hotel zit. En zaterdag zelf rond struinen? Leuk hoor. Veel plezier en goede vlucht zondag. XXel
  3. Inge:
    3 december 2011
    Superleuk om jullie verhaal te lezen. Al zoooveel gezien en gedaan en nog maar net begonnen. Dat belooft veel goeds. Heel veel plezier en geniet ervan, doen wij ook a.h.v. jullie verhaal.
    Inge
  4. Narda:
    3 december 2011
    Dat klinkt als een goede start! Ben benieuwd naar het volgende bericht :) Veel plezier! xx
  5. Lisanne:
    3 december 2011
    heheh meteen de eerste dag al shoppen!! typisch:P klink leuk, wa is shisha? vergeet niet om met iedere (surrogaat)host een groepsfoto te nemen ;) XxX
  6. Maarten:
    3 december 2011
    @Lisanne: ik heb van de week vernomen dat dat waterpijp tabak is.
  7. Koen:
    6 december 2011
    Dacht dat jullie niets geregeld hadden, maar nu blijken jullie zelfs een prive-gids te hebben. Perfecte organisatie hoor ;) Veel plezier op de Maladiven, ben benieuwd naar het volgende stukje.
    Xxx
  8. anke en erik:
    10 december 2011
    hey we waren gisteren kop koffie drinken bij jullie ouders en hebben ons maar gelijk laten aanmelden bij deze site om jullie te volgen. geweldig zo'n reis en heel veel plezier meiden.....
    gr anke en erik