Malediven deel 1

7 december 2011 - Milandhoo, Maldiven

Na Dubai zijn we zondagmiddag aangekomen op Male, een hele ervaring omdat we nog geen slaapplaats hadden geregeld... Om de Malediven binnen te komen, moet je of een reservering voor een resort laten zien, of je moet opgehaald worden door een bekende Maldiviaan. Wij hadden op dat moment geen van beiden, haha, maar met een soepel praatje met de douanemevrouw stonden we buiten. We belden een van onze potentiele couchsurfhosts en hij nam gelukkig op. Hij zei ik zit op Milandhoo (250km verder), maar ik stuur m'n broer wel even. Dus zo gezegd zo gedaan, een uur later werden we opgehaald door zijn broer en vrouw. Heel aardige mensen en ze namen ons met een busje mee naar een ander familielid, waar we een cola hebben gedronken en leuk gekletst. Daarna gingen we naar andere vrienden, waar we de nacht door zouden brengen. De host daar bleek een parlementslid van de Maldiviaanse regering, belangrijke man en hij betaalde elke keer ons eten :). In het huis sliepen wij in de kamer van een andere belangrijke man (maar geen parlementslid geloven we), die het blijkbaar erg gezellig vond want we worden bedolven onder smsjes. Gelukkig hebben we een Maldiviaanse simkaart, dus het kost ons weinig :)

De dag daarna hebben we snorkelspullen gekocht en zijn we door het stadje van Male gelopen. We worden de hele dag op sleeptouw genomen, maar we krijgen daardoor ook constant te eten, dus we zijn er eigenlijk wel tevreden mee. 's Avonds zijn we met de vedi (grote houten dieselboot met 3 verdiepinkjes) naar het noordelijke eiland Milandhoo gevaren. De reis duurde 15 uur in totaal en we sliepen met nog 200 anderen op matjes op de grond. Je kon op de slaapverdieping niet staan, het was misschien 1.30m hoog. Gelukkig zijn de meeste Maldivianen niet bijster groot, dus zij hoefden minder te bukken :p

Na de lange, maar bijzonder interessante bootreis kwamen we eindelijk aan op Milandhoo, waar we door onze oorspronkelijke host werden opgehaald. We slapen in het huis van zijn broer, hij slaapt zelf in het huis van zijn ouders en we krijgen elke dag ontbijt en lunch van zijn vrouw. Goeie host :)

We vermaken ons prima, echter is het heel jammer dat buiten de peperdure resorts de regels van de Islam gelden. Oftewel: we zwemmen in joggingbroek... Ook worden we voortdurend aangestaard, nagekeken en begroet omdat we erg bijzonder zijn om de volgende redenen:

1. We zijn de enige toeristen op het hele eiland
2. We zijn blank
3. We zijn 15-20cm groter dan de gemiddelde Maldiviaan
4. We spreken geen woord Dhivi
5. We dragen shirtjes met korte mouwen (oeoeooe!)

We hebben hier weinig of eigenlijk geen toegang tot internet, maar dat is niet zo heel raar als je bedenkt dat er op dit eiland geen enkele pinautomaat is. Modernisatie ten top.

De groeten uit een bloedheet maar bedekt Milandhoo!

1. Ellen:
    7 december 2011
    Hoe is het dan nu gelukt om een bericht te plaatsen?
    Misschien kun je pinnen op zo'n toeristen eiland? Geniet maar van die warmte want het is hier niet fijn. Storm, hagel, regen, onweer de hele rottige bende wordt over ons heen gestort. We hebben wel internet dat dan weer wel. Ben benieuwd hoe de komende week bevalt en jullie wilden cultuur snuiven en dat doen jullie nu volop, krijg je waarschijnlijk wel begrip voor andere culturen en geloven of je krijgt er een hekel aan dat kan natuurlijk ook haha.
    Genieten maar weer. Dikke zoen van mij
  2. Ferdie:
    7 december 2011
    Het lijkt nu al een geweldig avontuur.
    Ongetwijfeld werkt jullie charme mee om van alles voor elkaar te krijgen.
    Geinig is: je gaat juist op reis om andere mensen te bekijken en wat blijkt: je wordt zelf het meeste bekeken.
    Veel plezier en bekijks verder.
  3. Ria:
    7 december 2011
    zwemmen in JOGGINGBROEK...daar doe je het allemaal voor...
    Maar het klinkt allemaal weer heel avontuurlijk, helemaal zoals ik van Marlieke al gewend was !!
    Ik kijk nu al weer uit naar het volgende mailtje ;-)

ps. wat zijn jullie plannen straks allemaal in Thailand? Misschien hebben jullie nog tips voor ons ;-? liefs, Ria
  4. Diogo:
    7 december 2011
    hmm zwemmen in een joggingbroek. Ik ben benieuwd hoe dat voelt! Ook maar eens proberen een keer!
    En de mannen daar mogen zeker wel in een mankini rondlopen...
  5. Lisanne:
    7 december 2011
    hehe klinkt echt heel leuk!!
  6. Noompie:
    7 december 2011
    Marliekieieieie!! Wat heerlijk die verhalen, nu al!! Zwemmen in joggingbroek id stikhitte... arme jij... NOT!!! ;)
    Have fun girlie! dikke beso!
  7. oma Willy:
    7 december 2011
    Ik heb net een heel verhaal gestuurd,maar zie er niets van terug.Misschien iets verkeerd gedaan.Het is hier rot weer en Debbie heeft de groeten van Roel Hadderingh.Jullie maken wel wat mee zeg!Groetjes en veel liefs oma.
  8. Henk:
    7 december 2011
    Lieve meiden, Wat hebben jullie in een paar dagen toch al weer een hoop indrukken opgedaan.Ik ben stikjaloers. Geniet heerlijk verder. Jullie hebben het verdiend!
  9. Robbelbobbel:
    9 december 2011
    Geniet er lekker van dames. Hebben jullie ook een couchsurf account dan? Ziet eet allemaal super uit op de foto's die jullie plaatsen
  10. Koen:
    12 december 2011
    Pfff, en hier gaat het morgen weer stormen. En korte mouwen, rrr maak me gek ;) Goede doorreis!