Japan

24 februari 2012 - Tokyo, Japan

Hmm, Japan was echt een grote tegenvaller. Even een kort verhaaltje want onze internetkaart is alweer op... Ten 1e: het weer (koud!), ten 2e: de niet-geisoleerde huizen (bevroren!), ten 3e: veel te duur, dus geen bullit train gedaan en alleen in Tokyo geweest..., ten 4e: niemand (NIEMAND) spreekt Engels en itt Taiwan probeert ook niemand om er mensen bij te halen die wel Engels kunnen enzo, ten 5e: de Japanners zijn zo ingetogen, dat je dus nooit een spontaan gesprek hebt oid. Met andere woorden: we hebben gewoon geen Japanners ontmoet in die zin dat ik nieuwe facebookcontacten heb zegmaar :P. En oja, niet onbelangrijk, ten 6e: ik ben de hele 10 dagen ziek/grieperig geweest. Ook lekker.

In Tokyo zijn we naar een aantal plekken geweest: tempels, 'gardens' en een aantal musea: het Mori Art Museum (erg mooi, heel bijzondere expositie van Lee Bul, google maar), het Edo-Tokyo museum (ook heel mooi, prachtige maquettes), het Sumo-museum (was 1 zaaltje met 100 foto's van oude winnaars...) en het Yebisu biermuseum, waar een 'tasting area' was, maar waar je in de praktijk gewoon vier euro voor een biertje betaalt. Eentje dus, want met 4 euro per glas ga je niet alle vier de smaakjes proeven. Alle gardens waar we zijn geweest vielen ook een beetje tegen, ze waren voornamelijk kaal (dat krijg je in de winter) en er werd gebouwd aan de tempels die er waren. Ook de waterfietsen in de vorm van een zwaantje waren dicht :( Debbie is nog naar de gardens van het oude Paleis geweest, maar je kon het Paleis helemaal niet zien. Vreemd. We zijn nog op zondag naar Harajuku geweest, waar men in kostuums een bijeenkomst zou houden, maar 't was blijkbaar te koud voor korte jurkjes, want er was he-le-maal niemand. Oja wel, eentje dan, in een roze berenkostuum. Toen zijn we maar naar de 100 yen-shop geweest, waar alles eigenlijk 105 yen kostte (?).

Het leukste aan Tokyo was ons hostel, waar we echt veel leuke mensen hebben ontmoet. Een dag zijn we met een groepje van 6 naar een karaokebar zijn geweest. We kregen er een eigen zaaltje met podium en microfoon en hoppa, zingen maar. Drie uur lang lopen bleren. Cito (USA) in het Japans (jaja), wij in het Engels (2 Tasmaniers, 1 Maleisier en wij 2). Erg grappig.

Nou, dat was het ongeveer, door de kou in onze botten hebben we het nu, in Nieuw-Zeeland, nog steeds koud terwijl 't een graad of 20 is. :/

1. Carla:
    Hey Meiden,
    Wat jammer dat Japan zo tegengevallen is, hopelijk gaan jullie dan meer genieten van Nieuw-Zeeland, al was het alleen al maar van de temperatuur ;-)
    Zo zie je maar dat het soms niet lijkt zoals je er vooraf over denkt, jammer hoor.
    Heel veel plezier, geniet ervan!
    liefs Carla, Peter, wilco en Ilse
  2. Ellen:
    27 februari 2012
    Jammer van Japan, gelukkig zitten jullie er geen half jaar. Je hebt het gezien en meegemaakt en nu weer tijd voor nieuwe indrukken en avonturen.
    Veel plezier in Nzl en ik hoop dat het lukt met de sms-jes ;) xxel
  3. Marieke:
    27 februari 2012
    Ahhh.... wat jammer zeg! Dat van die 100yen shop was ons ook al opgevallen ;) Fijn dat het Mori Art Museum niet tegenviel. Veel plezier in NZ!
  4. Ria:
    27 februari 2012
    Niet alles kan even mooi en indrukwekkend zijn, maar jullie hebben het wel met eigen ogen gezien en ervaren. Nu nieuwe kansen in Nieuw Zeeland!! Ik wil wel een nauwkeurig verslag hoor, want het staat ook nog op ons "verlanglijstje" ;-)
    Liefs uit Hengelo
  5. Henk:
    27 februari 2012
    In ieder geval hebben jullie ook daar cultuur gesnoven! Het is op onze aardbol nu eenmaal niet overal leuk en aantrekkelijk. Ieder z'n werelddeel zal ik maar zeggen. xxx
  6. oma Willy:
    27 februari 2012
    En daar is oma weer.Vanmorgen jullie kaartje uit Tokio ontvangen.3 leuke katjes,maar wat er bij staat kan ik ook niet lezen.Een happy birthday van J.Cure.Bedank Jashua maar van mij,als je wat van hem hoort.Tasmanie en Nw.Zeeland lijken me ook niet vlak bij elkaar.Marlieke ben je alweer beter ?Ik hoop dat dr Debbie je goed heeft behandeld.Volgens jullie verhalen is het daar toch warmer dan hier,8 graden.Verder een heel goede reis in goede gezondheid van jullie oma.
  7. Maarten:
    29 februari 2012
    Jammer dat Japan tegenviel, hopelijk wordt Nieuw-zeeland wel weer leuk (ik hoop het ook ooit eens te bezoeken). Pas op voor loslopende hobbits en geen vreemde ringen aannemen hoor! ;)
  8. Birgit:
    4 maart 2012
    Dankjewel voor je kaart! Gister gehad pas. Klote van Japan, mja je kunt wel zeggen dat je er bent geweest :/
    Nzl zal wel tien keer beter zijn, hoe lang blijven jullie daar?
    Xxxx
  9. Koen:
    6 maart 2012
    Jaaa hoor, klaag maar weer :P Leuke verhaaltjes allemaal, jullie pakken het volgens mij best goed aan. Heel veel plezier in NZ, ik lees het wel weer!
    Xx Koen