Malediven deel 2

13 december 2011 - Malé, Maldiven

Nou, wat we nu weer hebben meegemaakt!!! De dagen in Milandhoo waren erg leuk en we hadden een lief afscheid :) we zijn met de speedboat van de parlementsleden die we hier hebben ontmoet (jaja, allemaal VIPs) mee teruggegaan, eerst naar een ander eiland om campagne te voeren (lol), daarna naar een ander eiland om te lunchen, dan 4 uur op de speedboat en hop, thuis waren we. Een hele andere ervaring dan 15 uur op een megatrage ferry!

Eenmaal terug hebben we op eigen houtje het eiland herontdekt, gewoon rondgelopen, en Male blijkt erg makkelijk. Er is 1 rondweg die langs het water loopt en door het midden een grote straat, de Madjidi Magu, dus we konden eigenlijk niet verdwalen. Ook kwamen we een souvenirshop tegen, waar we ons eerste Maldiviaanse souvenirtje hebben gekocht. Dat zien jullie wel als we terug zijn ;)

Gisteravond gingen we dineren in een resort, samen met hoge pief 1 en hoge pief 2 (waar we bij in huis slapen). Het resort was praaaaachtig, google maar op Paradise Island Maldives, jemigdepemig (shock 1). We gingen naar binnen om te dineren, heerlijk gegeten, waarna we naar een van de op water staande bungalows gingen. Daar kregen we te horen dat we er mochten overnachten (shock 2) Het was een enorme bungalow, met alles erop en eraan. We hebben dan ook alles uitgeprobeerd :), de jacuzzi, het prive zwembad, de dubbele regendouche, de roomservice en de minibar. Wat een luxe! Ze zeiden ons dat deze bungalow ruim 3.000 dollar per nacht kost... en we kregen alles gratis, wij gaan vanaf nu altijd couchsurfen hoor! En een lief lachje brengt je blijkbaar ver, hihi, hoge pief 1 betaalde voor alles dus geen probleem. Omdat we van tevoren niet wisten dat we er mochten overnachten met z'n tweeen, hadden we geen bikini bij ons. Geen probleem, hoge pief 1 kocht wel even twee bikini's, waren toch maar 50 dollar. Haha. We waanden ons koninginnetjes in het paradijs. Het strand was overigens heel anders dan op Milandhoo, namelijk S C H O O N. Wat een verschil! Hopelijk helpt de campagne en stemt iedereen MDP, dan worden de rest van de Maledivische eilanden misschien ook een keer opgeruimd!

Overmorgen reizen we verder naar Sri Lanka, waar onze vriend uit Dubai zich bij ons zal voegen. We zijn er klaar voor :)

1. Maarten:
    13 december 2011
    Zo, dat hebben julie goed voor elkaar dames! *Flink jaloers!*
  2. Robbelbobbel:
    13 december 2011
    Couchsurfen, FTW! Zo zie je maar dat er nog steeds mensen zijn die niet zo moeilijk doen over dingen. Wacht met spanning op jullie volgende update.
  3. Ellen:
    13 december 2011
    zoooo wat een geluksvogels zijn jullie toch. Lijkt mij best leuk als er mensen all over the world bij ons slapen, maar zo iets kunnen we ze nooit bieden. gewoon een boterham en een bed that is it. Valt dan wel erg in het niet... beter maar geen host worden denk ik. pffff. Geniet er nog maar even goed van, je weet nooit wat de volgende stop je gaat brengen. 2x dikke knuffel van mij
  4. Ellen:
    13 december 2011
    Ik heb even gegekeken 1675 dollar per nacht voor morgennacht, maar volgens mij is het dan het hotel. iig lekker aan de prijs.Zal jullie bed wel iets duurder geweest zijn, stelletje vips.....
  5. Lisanne:
    OMG verdomde bofkonten :(
  6. Narda:
    13 december 2011
    Dat hebben jullie maar mooi voor elkaar gekregen! Jullie reis is vast nu al onvergetelijk. Echt geweldig. Gewoon blijven lachen dus de rest van de tijd ;) xx
  7. oma Willy:
    14 december 2011
    Hallo dames,jullie hebben almeer vip-behandelingen gehad dan je oma en opa.Willy en Leen.Geniet er maar lekker van.Maar sta er niet van te kijken,dat je nog andere dingen kunt meemaken.In ieder geval je steekt er in deze reis veel van op.Good luck!Verder vrolijk kerstfeest en een gelukkig 2012.oma Willy xxxxxx
  8. Robin:
    15 december 2011
    Leuk om zo te lezen. Geniet ervan!! Robin
  9. Guido:
    16 december 2011
    Weten jullie zeker dat dit allemaal echt is en niet een hallucinatie als gevolg van de Shisha??? ;)
    Dit is toch te belachelijk voor woorden... Hoe krijgen jullie het ook weer voor elkaar, wat een stinkende mazzel hebben jullie! :D

Prachtig in ieder geval!
    zolang het uit goede bedoeling is; gewoon accepteren...en zo niet, dan ontvangen Henk&Ellen straks een kudde kamelen en een uitnodiging :D

X Guido
  10. Koen:
    19 december 2011
    Meh geluksvogels! Volgende keer dat ik op reis ga zal ik m'n benen ook maar eens scheren ;) Fijne kerst alvast! X
  11. Laura:
    19 december 2011
    Debbie, wat klinkt dat allemaal supercool en wat ziet het er mooi uit!!! Oh, ik ben helemaal jaloers, zit hier in de faculteit mijn scriptie af te maken... poeh.... maar dan ben ik er ook helemaal klaar mee. :) Veel liefs en we missen je!!!
  12. Karin Poelmeer:
    20 december 2011
    Hallo dames,

Ben helemaal op de hoogte en ga jullie volgen.
    Ziet er allemaal heel spannend en interessant uit.
    Wel gaan duiken hoor!
    Zwemgroetjes en spetterende feestdagen.