Sri Lanka deel 1

23 december 2011 - Kandy, Sri Lanka

Sri Lanka, weer een heel nieuwe ervaring...De eerste dagen hebben we in Colombo doorgebracht. We hebben hier vooral van het nachtleven genoten omdat dat is wat de mensen hier schijnen te doen. We hebben elke nacht in een ander huis geslapen en heel veel mensen leren kennen.

Na de eerste dagen in Colombo waar we tempels hebben bezocht en rondgeleid zijn door een jongen die we op het vliegveld hebben leren kennen zijn we zelfstandig naar Kandy gegaan per bus. Dit klinkt goed maar de bussen hier zijn niet gemaakt om baggage mee te nemen en zeker geen backpack van 15kg. We hebben 6uur lang met zijn drieen op een te smal bankje gepropt gezeten bedolven onder 5 tassen (2xbackpack, 3x rug/handtas). Na 6uur werden we eruit gezet en bleek dat we te ver waren! Het was blijkbaar niet duidelijk dat we de Ramboda Falls wilden zien en ze hebben ons in Ramboda afgezet. De bus terug was een nog veel groter avontuur. In nederland zou je zeggen dat de bus vol is maar hier vinden ze dat er nog best wel mensen bij in kunnen. Geen probleem gewoon blijven aanstampen! gelukkig duurde deze rit maar een half uurtje.  Nadat we ongeveer een half uurtje naar de waterval hebben zitten staren, kapot van de hele reis, zijn we maar weer op zoek gegaan naar de volgende bus. Deze was een stuk kleiner dan de tweede bus maar zeker zo vol, hier mochten we nog een uur van genieten voor we in Kandy aankwamen.

In Kandy zijn we in een tuktuk gestapt op zoek naar een slaapplaats want dat hadden we nog niet geregeld...Pas bij het 4e guesthouse konden we een kamer krijgen, niet de beste maar we waren te moe om nog verder te zoeken!

Vandaag zijn  we om 8uur met de tuktuk vertrokken, we hebben een olifanten weeshuis bezocht en op een olifant gereden. Dit viel ietwat tegen omdat de ' offroad experience'  een rit was op asfalt bedekt met een laagje zand. Wij vonden de olifanten zielig omdat ze kettingen hadden en geprikt werden met stokken maar volgens de verzorgers voelden ze daar niks van en zijn ze gelukkig. Daarnaast hebben we nog een theefabriek, een plek waar ze met de hand juwelen maken, een spice garden en een dansshow gezien. Ook gingen we nog naar een massage centrum maar we hebben uiteindelijk van de massage afgezien omdat we het veel te duur vonden.

Het was een leuk dagje maar we voelden ons elke keer een soort van verplicht om dingen te kopen omdat de entree elke keer gratis was maar ze je wel helemaal rondleiden en hun producten aanprijzen. Een theetje hebben we nog gekocht maar de juwelen hebben we toch maar laten liggen!

Oja, we hebben nog geen zon ontdekt in Sri Lanka. Vandaag is er zo'n paar miljoen mm water naar beneden gekomen dus bruin worden we hier niet!

We willen jullie allemaal heeeeeel erg bedanken voor de leuke reacties. We genieten er zeker van maar we hebben elke keer zo kort internet dat we geen tijd hebben om erop te reageren. Dus blijf vooral schrijven/reageren, we willen graag weten hoe het met jullie gaat!

Hele fijne kerstdagen allemaal!!!

1. Ellen:
    23 december 2011
    Zaten er ook maar wieltjes onder die rugzakken dan kon je ze in iedergeval tijdens het lopen achter je aan slepen. Als ik het goed begrijp is sri lanka vooral leuk 's nachts. En verder lees ik wat teleurstelling. Gelukkig mag je al snel weer naar het volgende land en wie weet hoe leuk het daar weer is. Sterkte met de regen en de zware rugzakken. xxel
  2. Lisannepan:
    23 december 2011
    jullie zullen wel knap gespierd terugkomen ;)
  3. Maarten:
    24 december 2011
    De sfeer hangt er in Leiden in ieder geval leuk bij :)
    Het blijft leuk om julie avonturen te lezen, dus nog veel plezier daar!
  4. Ger:
    24 december 2011
    Hi ladies, ja, ja, de harde realiteit van het echte sobere leven. Weer eens wat anders dan als oosterse prinsesjes behandeld te worden ;-)
    Veel foto's maken hoor!
  5. Ria:
    24 december 2011
    We wensen jullie hele gezellige kerstdagen, waar jullie die dan ook doorbrengen...er zal daar ook vast wel een gezellig kerstsfeertje hangen...(sluit je gewoon aan bij de 3 wijzen, die kwamen toch ook uit het oosten ;-)Knuffel uit Hengelo
  6. Henk:
    25 december 2011
    Hoi meiden,
    Leer je wereld kennen en blijf je verbazen! Hele fijne kerstdagen. xxxHenk
  7. Arlette:
    27 december 2011
    Hoihoi,
    Inmiddels heb ik ook vakantie maar met iets minder avontuurlijke belevenissen... Geniet er lekker van! Nog een veilig en reislustig 2012 toegwenst.
    liefs, Arlette
  8. Carla:
    27 december 2011
    Wauw Meiden, ik heb nu pas jullie verhalen gelezen, was even het briefje kwijt met de site.. wat super wat jullie allemaal al hebben meegemaakt de afgelopen weken!
    Geniet er maar lekker van en vanaf nu zal ik me ook wat vaker laten horen en jullie zeker volgen!
    liefs van ons allemaal vanachter de molen..
    Carla
  9. Harm:
    28 december 2011
    Hey jullie!! Ben nou al benieuwd naar alle verhalen en foto's mooie verhalen iig! Maak dr n mooie reis van! Tot de volgende update! Kus