Maleisië deel 1

8 januari 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

We zijn nu ruim een week in Maleisie en 't is op zijn minst apart te noemen. We kwamen met de trein van Singapore aan in Kuala Lumpur, waar we de eerste nacht bij een Nederlandse jongen hebben geslapen. Oud en nieuw hebben we in KL gevierd, het was heel erg druk en het vuurwerk begon precies om 23:55 (?). Dat was een beetje raar... De volgende dag zijn we naar een andere host verhuisd, die ons heel veel kon vertellen over KL en de verschillende culturen (Chinees, Hindoe, Boeddhistisch, Moslim, Christen). Met hem zijn we dan ook naar de Batu Caves geweest, een tempel in een grot, en hebben we Chinatown gezien en verschillende food markets. We hebben allerlei eten geproefd, het lekkerste was een soort pannekoek met pindakaas (dat klinkt vies, maar 't was echt heel lekker :P), het smerigste de 'Koningsvrucht', de durian, een groene vrucht met stekels, die je dan openmaakt en waar geel vruchtvlees inzit met de textuur van een overrijpe banaan en de geur van kattenkots. Als je 't proeft, smaakt 't ook nog zo :). Het zakje met durian lag 's nachts op tafel en we gingen beiden bijna over ons nek als we die geur roken, dus het zakje werd al snel verplaatst naar de keuken... (Hielp overigens niet.) Twee dagen daarna zijn we naar een andere host gegaan, dat was ver-schrik-ke-lijk, het huis stonk naar kattenzeik en de twee boosdoeners waren vastgebonden aan een stoel, met een touwtje dat niet langer was dan een halve meter. Echt zielig! De host zelf was een mentaal gestoorde vent, die ons de oren van ons kop praatte, maar wel alleen over voor hem interessante onderwerpen. Zijn lievelingsonderwerpen waren het verzamelen van ansichtkaarten/postzegels/treinkaartjes, religie ("Ik ben heel open-minded, maar waarom bidden jullie niet?") en cartoons ("Willen jullie Tintin niet zien? Ik heb al zijn DVD's!"). Weirdo!! We zijn de volgende dag naar een 'waterval' gegaan (trappenriviertje, de waterval was max. 15cm), waarna we de bus in zijn gevlucht, terug naar KL. Want hij woonde zo dichtbij de Kuala Lumpur Towers, dat we er 30min voor in de bus moesten zitten... Die dag zijn we naar een andere host gegaan, eentje die 's avonds een couchsurfmeeting had georganiseerd, dus we zijn meegegaan en 't was erg gezellig. Ietwat teveel gedronken, dus de dag daarna verliep moooeeeiiizzaaaaammmm... Toch hebben we veel gedaan: de Nationale Moskee, de Botanische Tuinen, de Lake Gardens, het Nationaal Monument, het Bird Park, etc. Na twee nachten kon hij ons niet meer hosten omdat hij zelf weg zou gaan, weekendje Thailand, dus hebben we een van de mensen opgebeld die we op de CS meeting hadden ontmoet. Met hem zijn we gisteren naar Melaka geweest, ons eerste echte uitstapje buiten de stad :P het lijkt Colombo wel, daar bleven we ook plakken... Melaka was erg mooi: veel oude ruines en een oude kerk, de St. Pauls, gebouwd door de Portugezen, in gebruik genomen door de Nederlanders en als opslagplaats voor kruit gebruikt door de Engelsen. In de kerk zijn tegenwoordig een aantal grafstenen te zien van Nederlandse "vrijborgers", dus wij konden de grafstenen min of meer lezen, al was het wel heel oud Nederlands (1660 werd het iaer zestenhondert en zes mael tien, ofzoiets).

De komende dagen zullen we proberen naar Cameron Highlands te gaan, dat schijnt erg mooi te zijn. Hopelijk lukt dat :)

1. Guido:
    8 januari 2012
    Wat een avonturen weer voor jullie! :)
    De grote vraag wordt steeds meer; "Welke weirdo tref ik" in plaats van "Wat biedt dit land" Haha!

Grappig dat jullie de Durian gegeten hebben, ik ken de verhalen, maar heb er nooit een gegeten, maar ze zijn dus ronduit smerig? Geen wonder dat het in de meeste hotels verboden is om zo'n vrucht mee te nemen ;) Je stinkt dan letterlijk "de tent uit" :)

Enne, wat is er mis met Tintin? :p

X Guido
  2. Diogo:
    8 januari 2012
    lag er niet gewoon kattenkots naast de tafel ergens? waar dan ook :)
  3. Ria:
    8 januari 2012
    Dat was weer een heel verhaal. Toevallig heb ik afgelopen week dat zelfde over die Durian gelezen in een boekje over Thailand. (in iets ander woorden ;-))Daar stond bij, dat je die vrucht vanwege zijn stank ook niet mee naar een hotelkamer of in het vliegtuig mag nemen :-D Nou dat zegt genoeg !! Maar...volgens Aziaten heeft het wel een "afrodisiacre werking" oftewel "sexueel opwindend", maar volgens mij wordt dat door die lucht meteen al weer teniet gedaan.

Nou op naar de volgende avonturen. Liefs, Ria
  4. ria(maria) schuurman:
    8 januari 2012
    wat een ervaringen, dat jullie niet ziek worden van het vreemde eten, en wel erg zielig van de katten,zou niks voor mij zijn al dat dierenleed, kan er niet zo goed tegen. maar ik geloof niet dat zij op beesten gesteld zijn, wel om op te eten denk ik, nu nog veel plezier hoi.
  5. Ellen:
    8 januari 2012
    Dat van die katten hadden jullie nog niet verteld, is inderdaad wel zielig. Jullie hebben nog 1 eettentje niet genoemd. Namelijk die van die clown.... Maar na zo'n kotsvrucht zou ik ook een hamburger met frietjes lusten. Veel plezier ri oosten. xxel
  6. oma Willy:
    9 januari 2012
    Eindelijk weer eens wat van jullie gelezen,ik kon niet bij de computer komen,die was bezet door jullie oom en een 1/2 Taiwanneesje.Wanneer gaan jullie daar heen?Dat eiland schijnt ook veel Nederlandse invloeden te hebben uit 16-17 honderd.Ik hoop,dat jullie de bijbel van je overgrootmoeder zal kunnen lezen,wanneer jullie weer thuis zijn.Ik heb geen katten aan een touwtje,stinkende vruchten,maar ik zal toch eens pannenkoeken met pindakaas proberen,lijkt me niet zo gek.En nu wens ik jullie een heel gelukkig 2012,en geniet er van,dat jullie dit allemaal mogen en kunnen beleven.Je zult in de toekomst een heleboel dingen anders gaan zien.Veel liefs je oma.En goeie reis verder.
  7. Noompie:
    12 januari 2012
    Hahahaha, no comment!! Zo typisch jij dit! Maar super om te lezen hoe jullie je vermaken!! Ik geniet lekker mee op afstandje! xxx