Maleisië deel 2

17 januari 2012 - Penang George Town, Maleisië

Cameron Highlands was K O U D !!! Een graad of 10, 12 en alleen maar regen. Toch gingen we vol moed op tour. De eerste volle dag gingen we de theeplantages en theefabriek bezoeken, heel anders dan de theeplantage/-fabriek in Sri Lanka, misschien wel ietsje mooier :) daarna zijn we naar de top van de berg geweest. Helaas was het uitzicht ronduit ruk, vanwege de wolken... We zijn toen een stuk naar beneden gelopen, met uitleg over de vele planten die in de Maleisische jungle groeien, waarna we een kort stukje de jungle in zijn getrokken. Schoenen meteen onder de modder, want het is regenwoud en ze noemen dat stukje jungle niet voor niks "mossy forest", maar 't was wel erg mooi om te zien. Na het regenwoud zijn we naar een butterfly en insect farm gegaan, klinkt saai, maar was eigenlijk wel interessant. Wat uitleg gekregen over de verschillende insecten (tarantula's, schorpioenen, reuzenslakken, etc.) die Maleisie rijk is. Toen we veel later de weg terug liepen naar het guest house, zagen we zo'n reuzenslak voorbij slakken :). We werden gedropt bij de aardbeienfarm, waar we een wafel met verse aardbeien gegeten en de meest ranzige thee gedronken hebben (smaakte naar slootwater met suiker). Na de aardbeienfarm zijn we een trekking pad gevolgd, was nog even lastig om die te vinden, maar uiteindelijk vonden we 'm en hebben we dus nog ruim 1,5 uur gehiked, op weg naar een waterval. De waterval viel ietwat tegen (meter of 2-3 hoog ofzo), maar was wel prima. Toen we eindelijk weer terug waren bij het stadje Tanah Rata, waar 't guest house stond, hebben we gegeten en nog wat rondgehuppeld langs de winkeltjes. Ook hebben we er de volgende dag onze souvenirs en wat overbodige kleding op de post gedaan, per boot welteverstaan, alles om kosten te besparen. Duurt wel twee (!) maanden, haha, maar dan zijn we toch nog niet terug, dus da's niet erg...

Vanuit Cameron Highlands zijn we verder gereisd naar een eiland van Maleisie, Penang. Daar kwamen we terecht bij een hele leuke host, die ons ophaalde en meenam voor een Maleisisch toetje. Zag er debiel uit: allerlei kleuren, van roze tot zwart, en er zaten o.a. kidney bonen en zwarte flubbertjes in. Debbie vond 't wel lekker :P De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we het eiland rondgetuft, erg leuk vanwege de bochtige bergweggetjes, met uitzicht op zee. Het begon een beetje verrot, want Debbie's tank was al heel snel leeg. We kwamen stil te staan bij een cafeetje waar de mannen toestormden om te 'helpen'. Plan werd dat ik met mijn scooter achter een auto aanreed, naar het tankstation. Zo gezegd zo gedaan. Op 't tankstation hebben we mijn tank gevuld en een fles water leeggegooid en gevuld met benzine, om die vervolgens in Debbie's tank te mikken. Hehe, eindelijk op weg... Halverwege kwamen we in het stadje Balik Pulau, waar hele oude gebouwtjes stonden en waar we een handgemaakt hangertje met ons Chinese sterrenbeeld hebben gekocht. Na Balik Pulau zijn we verder gereden naar 't noorden, Georgetown, waar we de avondmarkt hebben bezocht. Echt enorm! We hebben er geprobeerd af te dingen op vanalles, maar waar wij in eerste instantie denken dat we heel goed hebben afgedingd, berekenen we later dat 't een euro verschil maakt ofzo, haha.

Toen we 's avonds om half 1 de scooter voor het scooterverhuurbedrijf parkeerden (dachten we), werden we weer opgehaald door onze host en hebben we een -gratis- biertje gedaan bij een kroeg die zich Reggae noemde, maar waar geen reggae te vinden was. Tenzij Chinese reggae heel anders klinkt... Om half 3 lagen we eindelijk op bed. Dat was geen goed plan, want de volgende dag werden we om 8u gewekt door onze host, terwijl we om 8:30 bij de bus moesten staan, 25min rijden verderop!! Dus HEEL snel uit bed en kleren aan, tas bij elkaar geraapt en gaan met die banaan. Om 8:40 kwamen we daar aan, maar we moesten de sleutels van de scooters nog inleveren, bleek dat we die voor de verkeerde deur hadden geparkeerd.. Dus snel die scooters weer gepakt, nog 10x sorry gezegd tegen de mensen die aan 't wachten waren in het busje en toen kregen we pas de borg terug. In 't busje gesprongen en hop, op weg naar Thailand... Eenmaal in 't busje en een paar uur verder, moesten we op de grens met Thailand 3x eruit: 1x om een visum in te vullen, 1x om Maleisie uit te gaan en 1x om Thailand binnen te komen. Pff. En toen we de 3e x toch echt moesten plassen, bleek dat de wc alleen in Maleisische Ringgit betaald kon worden, terwijl we net al ons geld naar Thaise Baht hadden omgewisseld. Zucht!!

Maar verder gaat alles goed hoor :P

1. Ellen:
    19 januari 2012
    hahahah xxel
  2. Diogo:
    26 januari 2012
    klinkt allemaal dramatisch! maar als je hier naar het weer kijkt dan is dat 10x dramatischer!