Singapore

31 december 2011 - Singapore, Singapore

Singapore: een volle dag!! We kwamen aan in Singapore, dat was 's avonds. We zijn als een gek op zoek gegaan naar een hostel, daar rechtstreeks heengegaan (airtrain+metro+bus+lopen) en in bed gaan liggen. De volgende dag kwamen we een NL jongen tegen die in Kuala Lumpur woont, die zou oud&nieuw in KL gaan vieren en wij besloten dat we dan ook de 31e naar KL zouden gaan, met dezelfde trein als hij en dan konden we in zijn appartement slapen. Dus daar moesten we een treinticket voor regelen. Via internet was 't een drama: ein-de-lijk alles ingevuld, blijk je niet binnen 2 dagen vantevoren een ticket online te kunnen boeken. Dus we moesten naar het treinstation om het ticket te kopen. Geen probleem, zou je zeggen, maar het treinstation was een teeeeeeringend weg!! Ruim 2 uur later kwamen we daar pas aan, ticket gekocht (dat duurde nog geen minuut) en toen weer terug. Dus onze ene dag in Singapore hebben we verpest met het kopen van een treinticket :(

's Avonds hadden we afgesproken met een host die ons niet kon hosten, maar wel een drankje wilden doen, dus toen gingen we met hem naar een vriendin, waar we kip met veel te zoute rijst aten (gemaakt door de Franse surfer die hij hostte, je zou denken dat Fransen wel kunnen koken...). Daarna zijn we door de stad gaan lopen en hebben we het beeld bezocht dat Singapore symboliseert. Een geinig beeld als je naar de horoscopen van Debbie en mij kijkt, want de bovenkant van het beeld is een leeuwenkop, maar de onderkant een vissenlijf. Leeuw en vis. Hihi.

Na nog wat rondlopen en met de taxi naar een eettentje, besloten Debbie en ik het hostel maar weer eens op te zoeken en zijn we gaan slapen. De volgende dag zijn we om 11u richting treinstation gegaan, waar om 13:45 onze trein naar KL vertrok.

Het rare is, in deze ene dag waarin we helemaal niks gedaan hebben, hebben we een weekbudget uitgegeven (90 euro p.p.). Heuuuuh???

1. Ellen:
    1 januari 2012
    Wat jammer dat jullie zo weinig van deze stad hebben gezien. Wel het belangrijkste blijkbaar ;) en nu ben ik benieuwd naar de treinreis,hoe was dat? Ook proppen of een redelijk normale trein zoals hier?
    Veel plezier in 2012 of beter gezegd GELUKKIG NIEUWJAAR ohja er zijn nog oliebollen... xxel
  2. Carla:
    1 januari 2012
    Dat is een duur dagje zo maar hopelijk is het de moeite waard geweest en hebben jullie een leuk oud & nieuw gevierd. Natuurlijk namens ons allemaal ook een heel gelukkig en gezellig 2012 toegewenst en dat jullie nog maar veel mooie dingen mogen zien dit jaar!
    Die oliebollen zal je moeder toch even moeten invriezen.. ;)
    liefs uit Ede,
    Carla
  3. Maarten:
    1 januari 2012
    Jammer van het verloren dagje, hoop voor jullie dat de rest van de dagen wat soepeler verlopen. Ook namens mij: een fijn nieuwjaar toegewenst!
  4. peter van Zanten:
    2 januari 2012
    Hoi Debbie en Marlieke,

Van ie is dit vragen jullie je3 misschien wel af. Nou, ik kreeg vandaag een kerstkaartje van Henk en Ellen, met een uivoerig jaarverslag en laat daar nu deze webblog staan vermeld.

Zo te lezen zijn jullie nu redelijk dichtbij. Zijn er nog plannen verder naar het noorden te gaan en Bangkok te bezoeken? Dan moeten jullie me even bellen hoor op +66 81 8692076.

Veel verder (wereld)reisplezier,
    Peter van Zanten
    Bangkok
  5. Ferdie:
    2 januari 2012
    Debbie, Marieke,
    Het allerbeste in 2012. Geniet van jullie reis.
    Ferdie
  6. Lisa en roel:
    3 januari 2012
    Tjonge marliek wat klinkt het allemaak cool!! Vanuit het winderige utrecht: een gelukkig nieuwjaar! Ook voor je debby natuurlijk. Liefs van ons! :-)
  7. Marcel & Tanja:
    3 januari 2012
    Hoi,

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Hoop dat jullie ervan genoten hebben!

Groeten,
    Marcel & Tanja
  8. Lisanne:
    4 januari 2012
    haaiii! wat leuk zeg die visleeuw! je raad nooit wat mij net is overkomen! met een online enquete heb ik blijkbaar een hotelpas gewonnen die een heel jaar geldig is en ik kan dan dus gratis met 5 personen in een hotel overnachten en zonder verplichting om daar te eten enzo :D:D (binnen europa) en buiten europa kan ik wel 50% korting krijgen in een hotel!!! :D leuk he XxX
  9. Lisanne:
    4 januari 2012
    ohja duhh nog gelukkig nieuwjaar! ik wist niet welk telefoonnummer jullie gebruiken dus daarom hadk geen sms gestuurd - aan de andere kant: julllie hadden mij ook niks gestuurd:P kusss
  10. Ellen:
    5 januari 2012
    maar goed dat ik naar jullie blog keek, zo hoor ik ook nog wat over Lisanne haha En jullie weer een betere slaapplaats gevonden? xxel
  11. oma Willy:
    5 januari 2012
    Zo,daar ben ik dan eindelijk.op 5 jan.In de eerste plaats een heel gelukkig Nieuw jaar.Van 23/12 tot 3/1, 4uur 's nachts waren Arian,Eva en Lilian hier.vooral jullie kleine nichtje was zeer nadrukkelijk aanwezig.Enfin,ik heb het overleefd.Ik heb in 2 dagen,alles gewassen en de kersttroep opgeruimd,nu voel ik me geen 1jaar,maar een heleboel jaren ouder.Ik wens jullie nog een heel goede reis en veel plezier.Veel liefs Oma Willy xxxxxxxxx.