Sri Lanka deel 2

29 december 2011 - Colombo, Sri Lanka

We zijn net aangekomen in Singapore en omdat het vliegveld internet heeft schrijven we even een korte blog over de laatste week in Sri Lanka.

De 21e kwam Sid, een jongen die we in Dubai hadden ontmoet, ook naar Colombo. Vanaf toen besloten we te gaan rondreizen. We zijn naar de Ramboda waterval geweest (viel wat tegen, is niet enorm groot), daarna naar Kandy, waar we ons rond hebben laten leiden door een kleine, dikke tuktukchauffeur met krulletjes. Helaas is het niet makkelijk om met z'n drieen te couchsurfen, dus we hebben twee nachten in een guest house geslapen. Na Kandy zijn we met de bus verder gaan reizen naar Dambulla. Vanuit Dambulla hebben we Polonaruwa en Sigiriya bezocht, waar een grote rots staat vanaf waar je het meest prachtige uitzicht hebt over Sri Lanka. Hebben we niet gezien. Waarom niet? Omdat hier werkelijk ALLE leuke dingen geld kosten. Als je een rots wil bezoeken ben je 3.000 roepies kwijt (+- 25 euro), een tempel 2.500 roepies (+- 20 euro), etc etc. Dus we zijn overal geweest, maar we hebben niks bezocht (snap je 'm?). Het enige dat we wel bezocht hebben is de oude stad van Polonaruwa, maar dat kwam omdat een kale Amerikaan ons naar binnen hielp te sneaken via een gat in het hek :).
Sri Lanka is eigenlijk retegoedkoop, maar toch zijn we al drie keer blut geweest... Na Kandy zijn we naar Anuradhapura geweest, waar we alleen de gratis delen van de stad hebben gezien en toen waren we net op tijd voor de trein terug naar Colombo. Derde klas (lekker budget) en we moesten 4 uur lang staan met onze backpack :P
Gelukkig werden we opgehaald van het treinstation in Colombo, door een van de jongens die we de eerste avond hebben ontmoet. Voor de gelegenheid had hij z'n duurste auto uit de garage gehaald, een Landrover Superduur, dus we rolden van een 3e klas treinstel een sjieke auto in en werden zo naar z'n appartementje in het Hilton gereden. Prima!!! Na een heerlijke maaltijd (door hem betaald - yeeh) gingen we nog "even stappen"  in de RnB club. Dat werd weer laat en we waren zoals echte Colombanen weer lekker aangeschoten. De dag daarna zijn we 's avonds met andere vrienden op stap gegaan en we gaan vandaag eens kijken of we al die gemiste nachtrust in Singapore in kunnen halen...

Doei!!

1. Ellen:
    29 december 2011
    Haha jullie maken wat mee. Jullie krijgen steeds meer volgers! Hopelijk schrijven ze af en toe ook iets. Slaap lekker straks en kijk je ogen maar weer uit daar. Xxel
  2. Ferdie:
    29 december 2011
    Wat zijn er toch een hoop aardige mensen op jullie trip, die jullie willen helpen!
    Echt jammer dat je vanwege de kosten juist de bezienswaardigheden niet ziet.
    Geniet van Singapore zou ik zeggen, slapen kun je nog vaak genoeg.
  3. Lisanne:
    29 december 2011
    nou schiet ook niet op als je niks bekijkt :/ geen mooie foto dus?? van enorm panorama uitzicht? XxX
  4. Carlos:
    29 december 2011
    Jullie maken prachtige avonturen mee, zeg! Ben benieuwd naar jullie verhalen over oud en nieuw in Sri Lanka. Alvast een knallend 2012, vol met nieuwe avonturen en vriendschappen.
  5. Henk:
    29 december 2011
    Ik hoop, dat jullie de bezienswaardigheden in Singapore en verder onderweg wel gaan meemaken! Geniet van omgeving, cultuur en het weer en maak er een mooie reis van richting Kuala Lumpur en Thailand. xxxHenk
  6. Maarten:
    29 december 2011
    Veel plezier nog en alvast een mooi en avontuurlijk 2012! (gaat wel lukken vermoed ik :) )
  7. ErikZ:
    31 december 2011
    Mooi verhaal. Maar de 3 keer blut is me niet helemaal duidelijk. Drie keer jullie dagelijks budget overschreden of zoiets??
    Vanuit NL (Delft en Leiden) alvast de beste wensen voor 2012! Maak een mooi vervolg van jullie reis, groet, Erik